joi, 5 februarie 2009

Ce ne reprezintă?

La ora la care scriu acest text, pe postul meu preferat de muzică este „Top Classic Legends” și sunt calm că în acest top nu e nici Lili Sandu, nici Nikita cu viața ei de cartier și nici Magda care să danseze pe mese. Cântă dinozaurul de Joe Cocker care este același la aproape 60 de ani ca în timpurile când înebunea mii de oameni la Woodstock. Ești tare moșule!

Uite că a trecut o săptămână obositoare pentru România: am câștigat procesul la Haga cu Ucraina, am omorât a doua oară un erou prin indiferență, am mediatizat un criminal profesionist, am eliberat criminali și ne-am reamintit de cei care își trăiesc pedepsele în libertate, am cunoscut latura ascunsă de proxenet a unei persoane ș.a.m.d.

Mă miră faptul că după 5-6 ani de libertate, pușcăriașii care au ales să nu se mai întoarcă „acasă”, au fost săltați pe rând în decurs de 5 minute. Mascații îi saltă din case de parcă știu de când au evadat condiționat pe unde sunt, dar le era lene să bată drumul până la ei. Trăiască a IV-a putere în stat că altfel...

Când eram mai mic și mai naiv credeam că indiferența poate duce la scoaterea din peisaj a oricărei persoane. Am simțit pe propria piele că nu e așa. Ironic, mediatizarea (negativă) e singura bună! Acum înțeleg mult mai bine emisiunile care denigrează vedete. Încearcă ceva... Cel mai bun exemplu este acela al vedetelor care nu au mai suportat circul pe care îl făceau și se dădeau bătute. Acum, fafaștoacele din șoubâzu românesc sunt mai tari, mai călite și țin mai mult la tăvăleală, dar or să pice și ele.

Probabil tema de viață a românului este „ce ne reprezintă?”. CONCURS! Spune corect ce ne reprezintă ca nație și câștigi un bilet într-o țară, dacă nu perfectă, măcar conștientă de problemele ei.

0 Comments: